cropped-final-logo-nash-150x150-1.png
cropped-final-logo-nash-150x150-1.png

טיפים ועצות VIP בעולם החשבונאות

טיפים ועצות VIP בעולם החשבונאות בעסק שלכם מבית אופיסגיא (סאמיט)

 

היי, שמי מתן! במאמר הבא אני הולך לשתף אתכם בטיפים מיוחדים שקשורים לעולם החשבונאות של העסק שלכם במטרה אחת – לעזור לכם לייעל תהליכים, לחסוך בזמן, אנרגיה, כסף ותכלס – לעשות יותר. 

אני יודע שיש לכם שגרת יום עמוסה, לקוחות, ספקים, ילדים, זוגיות, משפחה, בעיות והמון על הראש. לכן אני אשמח לבקש מכם בקשה אחת קטנה – תקדישו למאמר הבא 10 דקות מזמנכם ותתחייבו שאתם הולכים לקחת משהו קטן מכאן וליישם. אני לא רוצה שתבזבזו את הזמן היקר שלכם ורוצה שבאמת תצאו מכאן עם ערך. 

שנתחיל? 🙂

על ניהול חשבונות מצליח!

טעויות בניהול חשבונות יכולות להכשיל עסק ולגרום אף לסגירתו. גם לבתי עסק שיש להם הרבה פוטנציאל, במידה והנהלת חשבונות לחברה או לעסק שלהם יהיה כושל זה ישפיע ישירות על העסק שלכם.

אז הנה שלושה טיפים לניהול חשבונות יעיל:

מערכת CRM
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על שגשוג העסק הוא ניהול קשרי לקוחות יעיל. כלומר, ניהול שיניב תוצאות ויכלול איסוף של נתונים על כל לקוח וצרכיו וניתוח מעמיק של תהליך המכירה והשירות שניתן לאחר מכן
.

ניתן להתאים אישית את המערכת לעסק, במערכת יש תיעוד של כל פעולה, המערכת נמצאת בענן כך שכל המידע נגיש עבורכם מכל מחשב ומכל טלפון נייד, יש דשבורד חכם עבור כל תהליך כמו ניתוח פיננסי וניתוח עמידה ביעדים. המערכת יעילה לחיסכון בזמן ומאפשרת לעבוד באופן מסודר וממוקד 

יש מערכות שונות בשוק ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה, כאן במאמר אני אשמח להמליץ לכם על המערכת שקיימת באופיסגיא שבעצם תוכל לספק לכם פתרון מלא גם לנושא החשבוניות וגם לנושא ה-CRM, פרטים נוספים תוכלו לקרוא כאן

 

הנהלת חשבונות באינטרנט
כל עסק חייב לנהל את חשבונותיו באופן יעיל, הן בכדי לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות והן בכדי לספק לרשויות דיווחים שוטפים. הנהלת חשבונות באינטרנט מהווה פתרון נוח ופרקטי לתיעוד מכלול התהליכים הפיננסיים של העסק. המערכת מכילה מגוון פונקציות שמאפשרות להיטיב ולשפר את תהליכי ניהול החשבונות כדי לשמור על מעקב יסודי ורציף של הוצאות והכנסות העסק.

נשמח לראות אתכם כחלק מהלקוחות שלנו באופיסגיא ולתת לכם הטבה מיוחדת של 110 חשבוניות דיגטליות במתנה לחודש במשך שנה שלמה! לפרטים נוספים ולקבלת ההטבה הצטרפו לקהילה שלנו בפייסבוק 📊 IL פסגת העסקים – במה חופשית שאלות ותשובות בנושא מיסוי & חשבונאות לעסקים והציצו בפוסט הנעוץ. 

דעו את העסק!
תכירו את העסק שלכם מכול כיוון אפשרי – עובדים, אבזור, ספקים ועלויות. תדעו את רמת ההכנסה של כל עובד בממוצע. כול מכשור או אבזור לעסק שלכם בדקו את הוצאותיו, חשבו את ההוצאות השוטפות והחריגות ותהיו במעקב שוטף אחריהן

 

על הבחירה של רואה חשבון מנצח!

מדובר בגורם קריטי לפעילות העסק, שחייב להיות מקצועי וקשוב, כזה שיכול לתת מענה ועצה נכונה, לשאלות, המתעוררות במהלך הפעילות השוטפת כדי להבטיח התנהלות נכונה מול רשויות המס.

בחרו ברואה חשבון המתמחה בתחום העיסוק שלכם
כדאי לבחור ברואה חשבון המתמחה בתחום שאתם עוסקים בו מהסיבה שהוא מכיר ומנוסה בתחום ויודע איך לחסוך לכם כסף

המלצות
בעידן החדש כולם נמצאים באינטרנט ובדרך כלל בכמה פלטפורמות. דברו עם חברים ומכרים, חפשו את שמו/ה בגוגל וקראו חוות דעת, תגיעו ללקוחות שלהם ותשמעו מהם מה היתרונות והחסרונות בעבודה עם הרו"ח.

אמצעים מתקדמים
חלק מרואי החשבון עובדים עם תוכנות ואפליקציות מתקדמות, המאפשרות ללקוחות להתעדכן כל העת במצב העסק, לראות את כל ההתכתבויות עם המוסדות, בחירה ברואה חשבון שמשתמש באמצעים מתקדמים תקל עליכם את תהליך העבודה מול הרואה חשבון..

אינטואיציה
התאמת רואה חשבון לעסק נתפסת לפעמים כמהלך טכני, אבל כמו כל שירות יש חשיבות גם לפן האנושי. כדאי מאוד לוודא שאתם ורואה החשבון מתואמים ביניכם מבחינת ההתנהלות והאנרגיות, ושבאופן כללי אתם סומכים עליו וחשים בנוח בחברתו –  לאינטואיציה שלכם יש משקל כבד בהחלטה. תקשיבו לעצמכם ולתחושות שלכם.

שכר טרחה
יש טווח מחירים פחות או יותר, אך, גם אם יש הפרש קטן בין הרואי חשבון השונים – מומלץ לא לייחס משקל גבוה מדי לעלות, אלא לזכור שתועלת גבוהה היא משתלמת הרבה יותר.

 

בסרטון הבא תוכלו לראות את רו"ח רותם ליבנה מסביר בהרחבה על הדברים – https://youtu.be/bs5OwrL_meI 

 

 5 נקודות לעסק האם כדאי להתאגד כעוסק פטור או מורשה

 

  • אבדוק האם אני מחויב להיות מורשה (רשימת מחויבים להיות עוסקים מורשים) לדוגמא: שמאי, עורך דין, מהנדס, וטרינר וכו'.
  •  לחשב האם אני צפוי לעבור מבחינת הכנסות את תקרת העוסק הפטור – 99,893 ₪
  • אחשוב ואבדוק מי הלקוחות שלי. ז"א, עוסק פטור רלוונטי מאוד בעיקר למי שנותן שירותים במגזר הפרטי אך מי שנותן שירות לעסקים המע"מ לא קריטי מכיוון שזה לא משנה אם הוא יקבל 100 ₪ ויקבל קבלה או ישלם 110 ₪ + מע"מ = 117 ₪ ויקבל חשבונית מס ואז הוא יזדכה.
  • אחשב כמה הוצאות שניתן להזדכות עליהן במע"מ צפויות לי, עסקים שדורשים השקעה כספית גדולה בהתחלה ורוצים לקבל החזרי מע"מ, לדוגמא צלם, שיכול להירשם בתחילת הדרך כעוסק פטור אך הוא צריך לרכוש ציוד שבדרך כלל עולה עשרות אלפי שקלים
  • נראות – כאשר עוסק פטור מתנהל עם לקוח ולא גובה מע"מ הלקוח מבין שהוא עוסק פטור. אם האדם מולך הוא כל כך טוב במה שהוא עושה –  למה הוא פטור? זהו שיקול נוסף.

מצרף לכם כאן 2 סרטונים עם ערך משמעותי בנוסף – הראשון שמסביר מתי כדאי לעבור מעוסק פטור למורשה – https://youtu.be/9TI46VsPn9E ועל הבחירה עצמה במה כדאי להתחיל ולהתאגד – https://youtu.be/r3lRzMH1SPI


תמחור נכון

איך תמחור יכול להפוך עסק לרווחי? בסופו של דבר, שורת הרווח/הפסד היא זו שתגזור את דינו של עסק להמשכיות או לסגירה. לכאורה זה נשמע פשוט,

קרא עוד »

לינקים

גזור ושמור לינקים שימושיים בנושאים: זכויות עובדים ומעסיקים, פנסיה, הריון,
איתור חסכונות פנסיונים, הסכמים לדוגמא וחוזים משפטיים להורדה ועוד

קרא עוד »

וי אדום-בוצע!

מהו הכלי שיהפוך את העסק שלך למכונה משומנת היטב? עובדה: חיל האוויר הישראלי הוא החיל הטוב ביותר בתחומו בעולם. יש שיאמרו שייתרונו נובע משיטת הגיוס

קרא עוד »